8 برنامه مفید ترجمه زبان و دیکشنری برای دانشجویان

  • تاریخ انتشار: 1401/04/02

عنصر مهمی که می تواند به دانشجویان کمک کند درک زبان و ارتباطات زبانی خود را تقویت کنند، مجموعه واژگانی غنی است. فرهنگ لغات و ابزارهای ترجمه راه های بسیار خوبی هستند که دانشجویان می توانند از آن برای ایجاد دایره لغات خود استفاده کنند. در مقاله امروز ما برخی از بهترین برنامه های iPad که برای استفاده در این زمینه هستند، انتخاب کرده ایم. برنامه ها شامل اصطلاحنامه ها، لغت نامه ها و ترجمه هستند. دانشجویان می‌توانند از این برنامه‌ها برای جستجوی معانی آیتم‌های واژگانی جدید، ترجمه به چندین زبان، دسترسی به نمونه‌های متنی استفاده از زبان و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.

1- Google Translate

Google Translate یکی از برنامه های پر کاربرد بین افراد است که از ترجمه بین چندین زبان پشتیبانی می کند. این برنامه همچنین ویژگی‌های جالب دیگری از جمله: ترجمه آفلاین، «ترجمه فوری متن در تصاویر را فقط با نشان دادن دوربین خود (38 زبان)، ترجمه مکالمات دو زبانه در حال پرواز (32 زبان)، کشیدن کاراکترهای متنی به جای تایپ کردن (93 زبان) ارائه می‌کند. '

2- iTranslate Voice

این برنامه از ترجمه صوتی به بیش از 40 زبان پشتیبانی می کند. ویژگی رونوشت آن به شما امکان می دهد هر مکالمه صوتی را کپی یا به اشتراک بگذارید.

3- Reverso

از Reverso برای یادگیری کلمات یا عبارات جدید استفاده کنید و امکان اشتباه را به حداقل برسانید. هنگام خواندن محتوا در مرورگر خود، در Safari یا هر برنامه دیگری، ترجمه فوری متن انتخاب شده را در اختیار شما قرار می دهد.

4- Ultralingua

بهترین برنامه فرهنگ لغت در اپ استور. بیش از 35 عنوان برای انتخاب در ده ها زبان. شامل عناوین در سطح جهانی از Collins، Le Robert و Vox است.

5- Dictionary.com Pro

بهترین برنامه فرهنگ لغت در اپ استور. بیش از 35 عنوان برای انتخاب در ده ها زبان. شامل عناوین در سطح جهانی از Collins، Le Robert و Vox است.

6- Collins-Robert Concise French Dictionary

57000 کلمه اصلی و بیش از 190000 ترجمه • بیش از 90000 عبارت • صرف کامل برای هزاران فعل فرانسوی و انگلیسی • صدها یادداشت و مثال استفاده • بدون نیاز اتصال به اینترنت.

7- English Thesaurus

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مترادف و متضاد با تلفظ، این مجموعه نه تنها شامل عبارات تکی بلکه عبارات و ضرب المثل‌های محاوره‌ای کامل است. اتصال اینترنت فقط برای غلط‌گیر املا لازم است.

8- Merriam-Webster Dictionary Pro

مفیدترین و معتبرترین فرهنگ لغت آمریکا را که برای iPhone، iPad و Apple Watch بهینه شده است، دریافت کنید. یکی از بهترین برنامه iOS برای مرجع زبان انگلیسی، آموزش، و ساخت واژگان است.