چطور در زمان کوتاه یک مقاله خوب بنویسیم

  • تاریخ انتشار: 1401/04/02

وبلاگ نویسان، نویسندگان آزاد، کپی رایترها و سایر تولیدکنندگان محتوا اغلب با یک کار به ظاهر غیرممکن مواجه می شوند: تولید یک مقاله عالی در یک مهلت محدود. به همین دلیل است که توسعه مهارت های نوشتاری که می تواند به شما در ایجاد محتوای عالی در مدت زمان کوتاه کمک کند، حائز اهمیت است.

7 نکته برای نوشتن یک مقاله خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن

در دنیای امروز، مقاله نویسانی که می توانند محتوای عالی را در مدت زمان کوتاه تولید کنند، مورد تقاضای افراد زیادی هستند. در اینجا یک راهنمای گام به گام پر از نکات عالی برای کمک به شما جهت نوشتن یک مقاله خوب در زمان کوتاه آورده‌ایم:

1.فهرستی از ایده ها را در دسترس داشته باشید.

هر زمان که ایده ای دارید، آن را در یک دفترچه یادداشت یا در یک سند Word در رایانه خود یادداشت کنید.

2.عوامل حواس پرتی را از بین ببرید.

بسیاری از افراد ادعا می کنند که چند کار را با هم بهتر می توانند انجام دهند. به ندرت این چنین است، به خصوص اگر هدف نوشتن یک مقاله کامل در مدت زمان کوتاه باشد. بهترین مقالات توجه کامل شما را می‌طلبد. قبل از شروع نوشتن اولین جمله خود، تلویزیون را خاموش کنید و رسانه های اجتماعی را بی صدا کنید تا بتوانید فقط بر روی مقاله نویسی تمرکز کنید.

3.کارآمد تحقیق کنید

اگر به دنبال حقایق یا آماری برای حمایت از استدلال خود هستید، سعی کنید تا حد امکان در عبارات جستجوی خود دقیق باشید. اگر پشتیبانی مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید، ممکن است نکته مهم این باشد که باید پایان نامه یا موضوع خود را اصلاح کنید.

4.تا حد امکان مقاله را ساده نگه دارید

محدوده توجه خواننده به طور کلی کوتاه است، بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می توانید به عنوان نویسنده انجام دهید این است که مقاله خود را ساده و مختصر نگه دارید.

5.در انتها مقاله را ویرایش کنید

بعد از نوشتن مقاله حتما آن را ویرایش کنید. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که برخی نویسندگان مرتکب می شوند، تلاش برای ویرایش در حین نوشتن است. تلاش برای ویرایش در حین نوشتن می تواند سرعت شما را کاهش دهد و این احتمال را افزایش می دهد که حتی از مقدمه عبور نکنید. نویسندگان خوب می دانند که نوشتن و ویرایش دو فرآیند مجزا هستند. هنگامی که به پایان مقاله رسیدید، می توانید به عقب برگردید و نوشته های خود را مرور و اصلاح کنید.

6.یک تایمر تنظیم کنید

یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک نویسنده سریعتر و کارآمدتر، تمرین نوشتن با تایمر است. یک تایمر را برای 30 دقیقه تنظیم کنید و توانایی خود را محک بزنید. تعجب خواهید کرد که در طول نیم ساعت نوشتن متمرکز و بدون وقفه چقدر می توانید بنویسید.