مقالات

چگونه معلم خصوصی شویم؟

0

با دکتر ترجمه همراه باشید تا بهترین پاسخ برای این سوال که در زمان دانشجویی چگونه معلم خصوصی شویم را به شما شرح دهیم و با شما نیز با این درآمد برای آینده شغلی خود شگفتی به وجود بیاورید

چگونه مدرس خصوصی شویم

مزایای آموزش خصوصی

در اینجا چهار دلیل برای ورود به تدریس خصوصی درحالی‌که دانشجو هستید آورده شده است:

  1. حق‌الزحمه‌ی خوبی دارد. به‌عنوان یک معلم خصوصی می­توانید پول بسیار مناسبی به دست آورید. مقدار دقیق بسته به جایی که شما زندگی می­کنید، تخصص شما و توانایی شما در ارائه آنچه که ادعا می­کنید در آن متخصص هستید بستگی دارد.
  2. این تجربه عالی است. تدریس خصوصی در رزومه شما شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، به‌خصوص اگر بتوانید به‌اندازه کافی کار کنید و به‌عنوان یک کسب‌وکار تمام‌وقت تبدیل شود.
  3. این کار انعطاف‌پذیر است. با تدریس خصوصی تقریباً می‌توانید ساعت‌هایی را که کار می‌کنید خودتان انتخاب کرده، گرچه عصرها و آخر هفته‌ها بیشترین تقاضای برای مشتریان تدریس خصوصی را دارند.
  4. در واقع برای تحصیل خوب است. هیچ راه بهتری برای تحکیم چیزی در حافظه شما بهتر از آموزش آن به دیگران نیست. در واقع شما با آموزش آنچه که در دانشگاه فراگرفته‌اید سبب تقویت و بهبود تحصیلی خود می­شوید.

مهارت های تدریس خصوصی

تدریس خصوصی چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

برای اینکه یک مدرس عالی باشید و درآمد خوبی کسب کنید، به موارد زیر باید توجه کنید:

  1. تخصص در یک‌ رشته. در ارائه خدمات به‌عنوان مدرس در موضوع خود واقعاً نکته‌ای نباید وجود داشته باشد مگر اینکه تمامی به‌تمامی مطالب تسلط کامل داشته باشید. متأسفانه، فقط تصور اینکه شما برای تدریس خوب هستید مهم و کافی نیست، برای اثبات خود در این زمینه، باید نمرات خوب، تجربه کافی، و غیره داشته باشید.
  2. ارتباط عالی. شما باید بتوانید به‌خوبی با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کنید. اگر قادر به برقراری یک ارتباط خوب و مؤثر نباشید ممکن است سبب شود آن فرد را حتی تحت‌ فشار قرار دهید و از ادامه­ همکاری با شما منصرف شود، اگر در حال همکاری با افراد نوجوان یا خردسال هستید، باید به طور مؤثر با والدین ارتباط برقرار کرده و آنها را از پیشرفت فرزندشان آگاه کنید. اگر نتوانید این کار را به‌خوبی انجام دهید، بعید است که آنها به‌اندازه کافی به شما اعتماد کنند و از ادامه­ی همکاری با شما منصرف شوند.
  3. دانش خوب در مورد روش‌های مرور و امتحان. یادگیری جدیدترین تکنیک‌های مرور در امر آموزش بسیار مهم است. آموزش به‌تنهایی مؤثر نیست شما باید بعد از آموزش آن را از یادگیرنده به روش­های مختلف پرسش کنید تا از اینکه مطالب را به‌خوبی فراگرفته است اطمینان حاصل کنید.
  4. مدیریت زمان. شما باید یاد بگیرید که بین تمام مشتریان خود با درس و دانشگاه تعادل برقرار کنید، و به یاد داشته باشید که قبل از هر جلسه از قبل برنامه ­ریزی کنید. اگر از قبل آماده نشده باشید به یک شهرت بد دست می‌یابید و موفقیت چندانی نخواهید داشت.
  5. صبور باشید. این در واقع یکی از مهم‌ترین خصوصیات مورد نیاز یک مدرس است. اگر شخصی یک معلم خصوصی را برای خود یا فرزند خود استخدام کرده است، به‌ احتمال زیاد به دلیل این است که با یک موضوع خاص مشکل دارد و یا در فلان موضوع ضعیف است و نیاز به آموزش بیشتری دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که آنها بلافاصله مطلب را یاد بگیرند.

تدریس در کلاس خصوصی

یک معلم خصوصی چه مدارکی نیاز دارید؟

در مدارس دولتی حتماً به مدارک آموزشی و استخدامی احتیاج است، اما برای به یک معلم خصوصی لازم نیست. داشتن مدرک مفید است؛ زیرا این موضوع اقتدار و صلاحیت بیشتر شما را در موضوع نشان می­دهد، اما ضروری نیست. اگر مدرک تحصیلات تکمیلی دارید، چه‌بهتر.

اگر مدرک لازم را نداشته باشید، تجربه قبلی در زمینه تدریس یا مربیگری شما را در جایگاه مطلوبی قرار خواهد داد، همان‌طور که نمرات عالی شما ممکن است خود مدرکی برای اثبات صلاحیت شما باشد. مثلاً تجربه نگهداری از بچه‌ها نشان می‌دهد که ارتباط شما با بچه‌ها خوب است.

اما در نهایت اگر بخواهید خود و تخصص خود را بفروشید و خدمات خوبی ارائه دهید باید بتوانید با جلب نظر مشتری خود را به‌عنوان معلم خصوصی فرد جای دهید.

تدریس فقط یک راه است شما می‌توانید از مهارت‌های زبانی خود نیز درآمد کسب کنید.

مسئولیت‌های شغلی یک مدرس خصوصی

برای تبدیل‌شدن به یک معلم خصوصی موفق باید کارهایی را انجام دهید. علاوه بر این که خودتان دوره تدریس را پشت سر گذاشته ­اید، کارهای پشت‌صحنه نیز وجود دارد که باید در آن حضور داشته باشید.

در اینجا سریع به وظایف یک معلم خصوصی می‌پردازیم:

  • سطح مهارت و نیازهای دانش‌آموز خود را ارزیابی کنید. هر مشتری متفاوت خواهد بود و شما باید متناسب با آن تدریس خود را تنظیم کنید.
  • داشتن برنامه برای هر جلسه. آنها باید محتوای مربوطه را پوشش دهند، و شما باید از روش­های مختلف تدریس استفاده کنید تا آنها را درگیر خود کنید.
  • برنامه درسی را به‌ روز نمایید. ممکن است چیزهایی از زمانی که در مدرسه بوده‌اید تغییر کرده باشد، بنابراین باید دقیقاً آنچه را برای پوشش‌ دادن نیاز دارید به دست گیرید تا دانش ­آموز شما موفق باشد.
  • گزارش­های پیشرفت را تهیه کنید. برای اثبات این مطلب که خدمات شما تأثیر دارد به دانش‌آموز و یا والدین آنها و برای نشان‌دادن پیشرفت دانش ­آموزان نیاز به تهیه گزارش‌های پیشرفت دارید.
  • سازماندهی پرداخت. برای اینکه شهریه کلاس به‌موقع پرداخت شود می­توانید از شخص ثالثی و یا به طور مستقیم خود حق‌الزحمه‌ی خود را دریافت نمایید و داشتن یک متن قرارداد بین شما و دانش‌آموز می­تواند این امر را آسان‌تر کند که در آن زمان‌های پرداخت شهریه مشخص شود.
  • خود را ارتقا دهید. این یک چرخه بی‌پایان است؛ زیرا شما برای همیشه یک دانش ­آموز نخواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که دائماً خدمات خود را تبلیغ می‌کنید تا مشتری ثابت جدید داشته باشید.

روش های تدریس خصوصی

چقدر می‌توانید به‌عنوان یک معلم خصوصی درآمد کسب کنید؟

مدت‌ زمان یک کلاس معمولاً یک ساعت تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین حتی اگر شما فقط دو جلسه در هفته را مدیریت کنید، باز هم می‌توانید مقدار مناسبی از درآمد را کسب کنید.

احتمالاً در صورت ارائه خدمات آنلاین/ اسکایپ باید هزینه کمتری دریافت نمایید، و می‌توانید برای مشتریانی که جلسات بیشتری را تضمین می‌کنند، تخفیف ارائه دهید.

همچنین می­توانید درآمد خود را با آموزش بیش از یک نفر به طور هم‌زمان افزایش دهید. بااین‌حال، برخی توصیه می­کنند که شما فقط باید 10 درصد بیشتر از نرخ ساعت خود را برای هر فرد اضافی شارژ کنید، بنابراین بسته به آنچه شما با آن موافقت می­کنید، این ممکن است ارزش وقت شما را نداشته باشد.

هر کاری انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که نرخ شما هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که شهریه کلاس، هزینه­ های رفت‌وآمد و سایر موارد شما را پوشش دهد.

5 مرحله برای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی

ممکن است شما علاقه ­مند باشید که مستقیماً به درون آن شیرجه بزنید تا بتوانید هرچه سریع‌تر کسب درآمد کنید، اما برای تبدیل‌شدن به یک معلم خوب نیاز به زمان است و این امر در درازمدت اتفاق می­افتد.

1- یک رزومه (CV) قوی بنویسید.

رزومه شما بهترین روش برای ارائه تصویری دقیق به مشتریان و مشتریان بالقوه جدید است.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که رزومه­ دقیقی تهیه کرده­اید. از راهنمای ما برای نوشتن رزومه مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که آن را به بهترین شکل ممکن تهیه نموده اید.

همچنین ایده خوبی است که از یک رئیس سابق، یا یکی از مدرسان دانشگاه شما یا یک دوست خانوادگی با عنوان شغلی مهم بخواهید که برای شما مشتری جذب نمایند یا شما را به دیگران معرفی نمایند.

2- تصمیم بگیرید که چه سطح مهارتی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید.

اگر اهداف خود را در سطح مهارت خاصی هدف قرار دهید، احتمالاً می‌توانید مشتری جدید جذب کنید.

به‌عنوان‌مثال، شما می­توانید به بچه‌های دبستانی، دبیرستانی و یا حتی دانشگاهی تدریس کنید و یا اینکه بر روی چند موضوع درس دهید، اما تمرکز بر روی یک زمینه می‌تواند نتیجه­ی بهتری داشته باشد.

تدریس خصوصی می­تواند بر روی موارد مختلفی از جمله موارد زیر باشد.

  • دروس اصلی مدارس ابتدایی
  • موضوعات اصلی دوره متوسطه
  • دروس دانشگاهی
  • آموزش زبان در همه سطوح

3- با برنامه‌ریزی قدم بردارید.

چه چیزی شما را تبدیل به یک معلم ایده‌آل برای شخصی که به دنبال تخصص شماست، می‌کند. نمرات خوب، دستاوردهای مهم مرتبط، داشتن یک رزومه­ حرفه‌ای، تجربه و گاهی اوقات توصیه­ یکی از پرسنل دانشگاه یا حتی توصیفات دانش­ آموزان قبلی عواملی است که در موفقیت شما اثرگذار هستند.

سپس می‌توانید از این موارد استفاده کنید تا به یک آگهی مناسب برای ارائه خدمات خود برسید که ما را به نکته بعدی خود می‌رساند.

4- تبلیغات را شروع کنید.

متناسب با مخاطب یا فضای تبلیغاتی خود می­توانید آموزش و مهارت خود را تبلیغ نمایید.

بهترین مکان­ها برای شروع تبلیغات خدمات آموزشی شما این موارد است:

  • تابلوهای اعلامیه در دانشگاه، کتابخانه ­ها یا مراکز اجتماعی محل
  • شبکه­ های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام
  • تبلیغات به‌ صورت دهان‌ به‌ دهان توسط اطرافیان، دوستان و یا حتی دانشجویان سابق خود

5- جلسات تدریس خود را تنظیم کنید.

چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت حضوری تدریس کنید، ارتباط با دانش ­آموز شما مهم است. از قبل یک‌ زمان و مکان را مرتب کنید و مطمئن شوید که به‌موقع کلاس را شروع می­کنید.

ایده خوبی است که یک جلسه مقدماتی برای تعیین آنچه از جلسات می­خواهید، تعیین کنید و اهداف واقعی را در آن جلسه برای دانشجو شرح دهید. سؤالات زیادی بپرسید تا دریابید که دقیقاً چه چیزهایی به شما کمک می‌کند و برنامه­ی درسی دقیقی برای یک دوره تنظیم نمایید.

هر کاری انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که آماده هستید. اگر هر هفته با هیچ برنامه و روش جدیدی روبرو نشوید و انتظار داشته باشید که فقط دانش‌آموز کارهای خود را انجام دهد در حد رفع تکلیف، کسی را تحت‌تأثیر قرار نخواهد داد.

5 قانون ساده برای نوشتن مقاله

مقاله قبلی

بررسی چالش های ترجمه و راهکارهای رفع آن

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات