مقالات

11 نکته یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی

0

از اینکه مدام رزومه‌ی خود را برای کارفرمایان مختلف ارسال کرده و هیچ جواب نگرفته‌ای خسته شده‌اید؟ احساس شما قابل درک است. ما در وبلاگ دکتر ترجمه این مقاله را گردآوری کرده ایم تا شما را در مورد نکات کلیدی یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی راهنمایی کنیم. با راهنمایی های مفید ما، در کمترین زمان به سمت شغل رویایی خود خواهید رسید

چگونه بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کنیم؟

این نکات برتر به شما کمک می‌کند که هرچه سریع‌تر شغل مناسبی را بعد از فارغ‌التحصیل شدن پیدا کنید.

1- در شبکه‌های اجتماعی حرفه ایی ظاهر شوید.

اولین کاری که باید به‌ عنوان یک دانشجو برای یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی انجام دهید حضور آنلاین حرفه‌ای است. قطعاً منظور ما این نیست که دائماً به‌صورت آنلاین از خودتان عکس‌هایی با کت‌وشلوار و به‌صورت رسمی انتشار دهید. ضروری است که به‌عنوان فردی قابل‌اعتماد و مفید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا کارفرمایان برای استخدام شما ترغیب شوند.

در حقیقت ما تصور می‌کنیم این نکته به‌قدری قابل‌بررسی است که مطلبی را در مورد اینکه چگونه حرفه‌ای‌تر در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شوید را نوشته‌ایم.

برای اینکه در شبکه‌هایی مثل توییتر، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای ظاهر شوید از این طریق اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

2- رزومه‌ی خود را در سایت‌های کاریابی بارگزاری کنید.

از این سایت‌ها فقط افراد متقاضی کار دیدن نمی‌کنند، بلکه کارفرمایان و نیز کسانی که به دنبال نیروی کار حرفه‌ای هستند نیز دیدن می‌کنند. ممکن است که کارفرمای شما با دیدن رزومه‌ی حرفه‌ای از شما متوجه شود که برای شغلی که نیاز به نیرو دارد ایده‌آل هستید.

ایجاد یک پروفایل و بارگذاری رزومه نهایتاً 30 دقیقه زمان می‌برد اما مطمئن باشید ارزش دارد.

ناگفته نماند که حتماً رزومه‌ی خود را در لینکدین نیز بارگذاری کنید تا کسی از رزومه‌ی شما سوءاستفاده نکند.

3- در مورد شغل های خالی با کارفرمایان تماس بگیرید.

هزاران آژانس کاریابی در ایران وجود دارد که بسیاری از آنها در استخدام فارغ‌التحصیلان مهارت دارند و بر روی این موضوع کار می‌کنند. آنها برای یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی کارمزد دریافت می‌کنند. پس هرچه شغل بهتر با دستمزد بیشتری برای شما پیدا کنند کارمزد بهتری نیز دریافت می‌کنند.

4- برای هر شغلی متناسب با آن رزومه ارسال کنید.

بیشتر کارفرمایان از شما رزومه درخواست می‌کنند، سعی کنید با شناسایی کامل آن شرکت یا مجموعه اقدام به نوشتن رزومه‌ی اختصاصی خود کنید. نکته‌ی اصلی برای نوشتن رزومه این است که در مورد آن شغل و کارفرما اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید. در رزومه‌ی خود به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که برای یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی مناسب است را مشخص‌تر و برجسته‌تر نمایید.

5- در مورد فرصت‌های شغلی از افراد آگاه بپرسید.

همه ساله هزاران شغل هست که دهان‌به‌دهان می‌گردد تا به گوش فردی برسد و برای آن شغل استخدام شود. از دوستانتان که در حرفه‌ی مورد علاقه‌ی شما مشغول به کار می‌باشد بخواهید که شما را با افراد و کارفرمایان اتصال دهد.

6- توانایی‌های خود را افزایش دهید.

گفتن این نکته شاید آسان‌تر از انجام‌دادن آن باشد و شاید دردناک‌ترین نصیحتی است که تابه‌حال شنیده‌اید.

با تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان با نمرات عالی که همه ساله به دنبال شغل هستند، صرف داشتن یک مدرک تحصیلی کافی نیست. پیداکردن راه‌های جدید که شما را توانمندتر نماید همانند شرکت در امور داوطلبانه و دوره‌های آنلاین و رایگان که به شغل  شما نیز مربوط می‌گردد.

را اندازی وبلاگ و یا وب‌سایت خودتان و شناساندن خود به کارفرمایانی که احتمالاً به سایت شما سر می‌زنند نیز یکی از این راه‌ها می‌باشد. پس خودتان را به بهترین شکل ممکن خود در اینجا نشان دهید.

7- تحقیق درباره شرکت قبل از درخواست شغل

راهی که واقعاً می‌تواند کارفرمای بالقوه‌ی خود را تحت‌تأثیر بگذارید این است که نشان دهید علاقه واقعی به شرکت دارید خواه در یک برنامه کاربردی هنگامی که استخدام شدید و یا در مرحله‌ی مصاحبه. دانستن موقعیت شرکت مطمئناً کارفرما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. نه فقط این بلکه بعد از گذراندن یک ساعت خوب در یک شرکت و تماشای کارهایی که انجام می‌دهند و نقشی را که در آن درخواست داده‌اید می‌توانیم تضمین دهیم که رزومه‌ی شما قابل‌نفوذتر خواهد بود و بیشتر باعث می‌گردد که کارفرما تحت‌تأثیر قرار بگیرد و بعدازاین مرحله باید خود را برای مصاحبه و سؤالات احتمالی پیش‌آمده در آن جلسه آماده نمایید.

8- مطمئن شوید که شغل مناسب شما می‌باشد.

بعضی مشاغل ممکن است چندان از دور خوب به نظر نرسد و شما وسوسه شوید؛ چون آنها متقاضی فارغ‌التحصیل هستند به سراغ آنها بروید هرچند که علاقه‌ای به آن شغل نداشته باشید. اصلاً ایده‌ی خوبی نیست؛ چون حدود 80% از وقت خود را شما در محیط کار هستید و چنانچه به آن محیط یا کار علاقه‌ای نداشته باشید شما برای بدبخت شدن خود درخواست داده‌اید.

این به این معنا نیست که شما در مورد چیزهای جدید تجربه کسب نکنید، بلکه مطمئن شوید از انجام آن لذت می‌برید و می‌توانید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

9- برای شرکت‌های نوپا درخواست دهید.

شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار باورنکردنی داشته باشند به دلیل اینکه ممکن است بودجه برای استخدام افراد بزرگ در حوزه‌ی خود را نداشته باشند و اینجاست که شما می‌توانید جایی برای رشد خود پیدا کنید. اگرچه که شاید خیلی عالی به نظر نرسد نسبت به کار در یک شرکت حرفه‌ای و بین‌المللی ولی غالباً رقابت برای مشاغل ورودی در شرکت‌های کوچک‌تر و تازه‌تأسیس شده کمتر است و این شانس شما را افزایش می‌دهد.

تجربه‌ای که شما می‌توانید در یک شرکت نوپا به دست آورید می‌تواند بسیار ارزشمند و حتی می‌توانید مسئولیت بیشتر و بزرگ‌تری را نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر داشته باشید و به نوبه‌ی خود می‌توانید زودتر از آنچه انتظار داشتید به موقعیت بالاتر دیگری برسید.

10- آینده نگر باشید.

می‌دانیم که گفتیم شما نباید برای شغلی درخواست دهید مگر اینکه علاقه به آن داشته باشید و صلاحیت داشته باشید برای انجام آن کار، هنوز هم بر روی حرف خود هستیم، اما ارزش این را دارد که با دقت بیشتری فکر کنید که آیا مشاغلی که به دنبال آنها بوده‌اید واقعاً در قلب شما جایی دارد.

اگر در خصوص مهاجرت مشکلی ندارید شما می‌توانید برای شرکت‌های خارجی درخواست شغل بدهید به دنبال فرصت‌های شغلی در خارج از کشور باشید به‌عنوان‌مثال برای آموزش زبان فارسی به یک خارجی درخواست شغل دهید.

ارزش این را دارد که به مشاغلی که مستقیماً با رشته‌ی تحصیلی شما مرتبط نیستند فکر کنید و درخواست شغل دهید. برای دانشجویان سخت است و کمی دور از انتظار که شغلی را انتخاب کنند که هنگام شروع کار دانشگاه به آن حتی فکر هم نمی‌کردند. اما خیلی از مشاغل می‌تواند برای شما مناسب باشد و شروع یک دنیای جدید باشد.

11- در حین جستجوی کار با انگیزه باشید.

گفتن این نکته ممکن است آسان‌تر از انجام آن باشد، اما در هنگام یافتن شغلی مناسب هرگز تسلیم نشوید، شما توانایی کسب یک شغل مناسب را دارید.

به همان اندازه که همه‌ی ما دوست داریم بعد از فارغ‌التحصیل شدن به شغل رؤیایی خود بپردازیم، شکار شغل به زمان نیاز دارد و شما باید با انجام فعالیت‌های مرتبط و پروژه‌های مستقل خود را مشغول و به‌روز نگه دارید تا انگیزه‌ی خود را حفظ نمایید.

راهنمای کامل نحوه نوشتن رزومه عالی

مقاله قبلی

10 راه هوشمندانه برای یافتن شغل

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در مقالات